De Film: 'Koffie verkeert!'

over het omgaan met agressie

De film 'Koffie Verkeert!' over het omgaan met de verschillende vormen van agressie. De film is humoristisch, informatief en voor alle beroepsgroepen geschikt. Het onderwerp koffie is de aanleiding van de getoonde agressievormen. AthenaFilm laat hiermee zien dat gedrag en communicatie in elke setting identiek is. Of het nu gaat om agressie tegen een werknemer bij de sociale dienst, ziekenhuis, bouwmarkt, advocatenkantoor of een bank. De reden van de agressie is niet relevant. Relevant is;

  • Welke vormen van agressie er zijn;
  • Hoe we deze agressievormen aan gedrag en communicatie kunnen herkennen;
  • Hoe we de agressie kunnen doen verminderen of hanteerbaar kunnen maken.

Verhaallijn

De hoofdpersonage is Bram. Bram is een vrolijke enigszins simpele man, maar licht ontvlambaar als het om zijn kopje koffie gaat. We volgen Bram in vier verschillende banen waarin hij agressie vertoont tegen dienstverleners. De dienstverleners laten zien wat efficiënt en inefficiënt gedrag is op de verschillende agressievormen. Bram is op zijn eigen filmpremière en vanuit de bioscoopzaal kijkt en analyseert hij zijn agressieve arbeidsverleden. De film heeft een prettig hoog tempo, waardoor de aandacht optimaal blijft.

Trailer

Wilt u n.a.v. deze trailer meer informatie of een sneakpreview? Neem dan even contact met ons op!





Interactieve filmpjes:
Adviesvaardigheden, het intake gesprek.
 
voor Juridische opleidingen.

  • maken van een samenvatting;
  • verzamelen van informatie;
  • stellen van juridisch relevante (open en gesloten) vragen;
  • maken van gevoelsreflecties;
  • helder uitleggen van juridische begrippen;
  • aansluiten bij klant;
  • verbale en non-verbale communicatie ‘lezen’.

 Werkwijze:

  • Interactieve filmpjes die tussendoor worden stop gezet voor een onderwijsleergesprek.
  • Film wordt vertoond tijdens de les.
  • Tussen de fragmenten zitten vragen.
  •  Deze vragen zijn zeven seconden in beeld zodat de vraag op pauze gezet kan worden.
  • De studenten krijgen in subgroepen of in tweetallen de opdracht om met elkaar te bespreken wat het antwoord op de vraag zou kunnen zijn.
  • De studenten formuleren het antwoord alsof ze direct het woord richten naar de klant.
  • Onderwijsleergesprek over de antwoorden. 


Inhoud filmpjes:

1.Ondernemersrecht - Aankoop Audi’s.

De film begint met de mededeling dat de kijker werkzaam is als juridisch medewerker bij een rechtsbijstandsverzekeraar (afdeling ondernemersrecht) en dat er een telefoontje van een klant wordt doorgeschakeld. De klant, meneer Maitsma eigenaar van een makelaarskantoor komt bellend in beeld. Meneer Maitsma vertelt in vier korte fragmenten zijn verhaal. Meneer wilde bij de Audidealer 2 Audi A1’s aanschaffen voor het kantoor. De koop kon niet door gaan omdat meneer Maitsma niet geregistreerd staat als bestuurder in het handelsregister van de KvK.  Meneer is boos en komt verhaal halen bij de verzekering


2. Arbeidsrecht- Zieke moeder.

De film begint met de mededeling dat de kijker werkzaam is als juridisch medewerker bij het Juridisch Loket en dat er een telefoontje van een klant wordt doorgeschakeld. De klant meneer van Thor komt bellend in beeld. Meneer van Thor is bang om ontslagen te worden wegens disfunctioneren op het werk vanwege de zorg voor zijn zieke moeder. Hij komt vragen of dat allemaal zo maar mag.